søndag den 8. marts 2009

GIMP(tm) - kan osse.....

Sjov og ballade....


Overfor er nok den effekt jeg synes bedst om, både fordi den gør billedet "gammelt" på den ægte måde og fordi på et foto fra samme vinkel for 50 år siden ville landskabet være i den samme kultur.


Overfor har jeg forsøgt mig med nogle effekter under menuen "Filtre".


Billederne er fra min egen blog "Plettet Gøgeurt eller min plet."
De blev hentet ind i GIMP, skaleret ned til 1/8 af fuld størrelse og kopieret over i et nyt ark. Det ses tydeligt, at det ikke er målfast kopiering, dvs. at jeg mærkede et rektangel op for hvert billede, hvor det blev indsat.

2 kommentarer:

  1. Hallojsa Christian, da jeg så billederne uden at havde læst teksten, hviste jeg at det var billeder fra dit biotop. Skønt!

    SvarSlet
  2. Hej Christian

    - God "legelyst" med GIMP :-)

    Venligst
    Helen

    SvarSlet